Odżywają nadzieje na rozbudowę sieci kolejowej w Zagłębiu Miedziowym. Pomysł pojawił się w koncepcji Centralnego Portu Komunikacyjnego. Plany są na razie mgliste, ale już rozpalają wyobraźnię samorządowców.

Powstanie Centralnego Portu Komunikacyjnego będzie się wiązało z rozwojem sieci kolejowej w całym kraju. Dokument wymienia m.in. Legnicko-Głogowski Obszar Funkcjonalny. Planom tym poświęcone było spotkanie samorządowców w Lubinie. Kolejowym entuzjastą jest prezydent tego miasta Robert Raczyński.

Chodzi m.in. o budowę całkiem nowej, czternastokilometrowej, linii, która połączyłaby Polkowice z Głogowem. Istniejąca obecnie sieć kolejowa w Zagłębiu Miedziowym jest krótka, znajduje się w złym stanie technicznym, a jeżdżą po niej wyłącznie pociągi towarowe.

Eksperci studzą entuzjazm samorządowców. Jedno co jest pewne, to długo oczekiwana modernizacja linii kolejowej łączącej Legnicę z Lubinem. Przedsięwzięcie będzie kosztowało 230 mln zł. PKP Polskie Linie Kolejowe, które są inwestorem, latem ubiegłego roku podpisały umowę z wykonawcą prac.

Prace mają ruszyć w marcu i potrwają ponad rok. Po ich zakończeniu na wyremontowaną linię mają wrócić pociągi osobowe. Zainteresowane są tym Koleje Dolnośląskie. Ich przedstawiciel zapowiadają, że przejazd z Lubina przez Legnicę do Wrocławia będzie trwał zaledwie 60 minut.